nostalgisk

Du är så jävla nostalgisk Britta! Så jävla nostalgisk... Så sa han, han som brukar sitta vid den andra änden av matbordet i matsalen. Han som tidigare sa raka motsatsen mot för oss andra. Han som bytte hårfärg lika ofta som jag byter strumpor. Han som jag trodde, inte kände mig. Så jävla nostalgisk Britta... Så sa han, och gjorde parodi på mig genom att säga något om en stol. Jag brukar tänka på det han sa, Och Jävlar vad jag är nostalgisk. Sjukligt nästan.. Patetiskt. Allt jag hör ser eller säger relaterar jag till något annat. Något gammalt och förbipasserat.

Att vara nostalgisk, gör det de svårare för mig att leva i nuet?

Bara undrar lite...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0