nu är nu men övergår till senare

Hade två toppendagar i Uppsala med två goa kussiner. Kom hem igår och spenderade kvällens timmar med två galet fina vänner och en harrypotterfilm. Nu är jag uppdaterad på trollkarlsfronten och kan då se den nya filmen under veckan. Har en hel dag kvar av helgen. Hur ska den spenderas på bästa sät montro. Ett besök hos farmor och farfar kanske. Om inte annat borde jag göra det. Jag borde göra väldigt mycket. Plugga blandannat.

Just nu känns livet helt okej. Varför är livet som en hanske. Lätt att vända på. Eller snarare, lätt för någon annan att vända på. Själv har jag ingenting att säga till om. Men nu känns det okej att vara jag. Frågan är hur det känns ikväll. Ett samtal med någon jag saknar. Ska jag säga som det verkligen känns eller lägga på skalet. Skalet som skickar signaler, fråga mig inte, jag mår bra utan dig. För det gör jag men saknaden är enorm. Ibland. Hur tänker du. Tänker du på mig. Ett samtal som väntar.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0