På rutin

Det slog mig, att jag sällan lever i nuet. Vad vill jag just nu. Vad är det för skillnad på vad jag vill och vad jag tror att jag vill. Livet måste gå ut på att lära känna sig själv. eller? Jag har ingen aning om vad jag vill. eller har jag det. Fast jag ignorerar det. För att en annan del av mig som jag egentligen inte är vill något annat. Hur skiljer jag dessa från varandra. Och hur ofta tänker jag tanken att, är det verkligen det här jag vill. Inte ofta. Inte alls. Man bara gör. Rutiner. Livet består av endast rutiner. Vi bara gör. Och av den anledningen går tiden omärkbart förbi. ett år ,två år tre, fyra fem.... Och så står man där 60 år och har en stor del av livet bakom sig. Gjorde jag det där jag ville? Lyssnade jag någon gång på mig själv. Nä, jag bara tänker lite. Men det gör mig konstig när jag tänker såhär. av den anledningen skakar jag av mig tankarna och går vidare. På rutin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0