Försöker ta tillvara på tiden



Vi fick ledigt och nu försöker jag få mig själv att förstå att jag tagit tillvara på dagen bra. Ena delen av mig, den som tror att jag är så mycket mer än vad jag är, hon tittar irriterat på mig. Hon ser allt jag inte gör och allt jag gör men som inte är tillräckligt. Hon tar väldigt stor platts i mitt lilla liv men för stunden trycker jag bort henne. Intalar mig själv att idag var jag bra. Har fixat med sådant som har med verkligheten att göra. Åkte in till stan och hade sånglektion för att sedan ta en kaffe ute i solen med fru Körner. Har hämtat studentmössa och fått klump i magen. Har ätit vofflor hos farmor och farfar. Har pluggat manus och sångtexter, tolkat och funderat. Har fotat vårens fina tecken och pratat i telefonen med kusinvitamin.

Men hon ser ändå, jag har inte gjort ESO-upsattsen...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0