Förbländad

  

Imorse lyste solen redan vid sju. Med Chicago i mina cosslurar gick jag till skolan likt en musikvideo. Det var fint. Chicago är fint, det hade jag glömt.   

Ikväll har jag läst mig blind på Palestina och hennes tillhörande konflikter. Jag är trött och blandar ihop det första världskriget med de andre och vet snart inte vilken rörelse som är vad. Gjorde judarna något annat än att immigrera till Palestina??? Och när är det slut på eländet.

 

Imorgon ska jag förklara för klassen det jag knappt kan förklara för mig själv. 3 minuter har jag på mig, tre minuter för att berätta om något som pågått i två tusen år. Det blir som Titanic på 10 sekunder.

Min dator bländar mig och jag har läst mig blind.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0