Det jag inte förstår

En helg går fort när man har roligt. och jobbar.

Helgen gick fort, veckorna går fort, allt går fort.
Ändå står det still. Vill ha vårjacka och grusiga gator,vill ha sommar och varma nätter, picknick på ett icatak, hemma fester på balkonger, och sådan som förgyller och ger livsglädje.
Vem styr den. Tiden, detta märkliga ting, märkliga fenomen.
Jag förstår mig inte på den. Och den förstår inte mig. 

Men vad gör jag den dagen då jag om en vecka tar studenten.
Vad gör jag då. Hur känner jag, vad vill jag.
Önskar jag då att jag aldrig önskat över tidens hastighet.
Önskar jag då att jag borde tagit tillvara mer på den tid jag hade.
 
Önskar jag att vintern aldrig fått ett slut, att våren fått ett slut, att gymnasietiden fått ett slut.
Önskar jag att jag gjorde något bättre. Bättre än det jag gjorde. 


tiden går fort...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0