filmvärldens stolthet

Finaste eftermiddagen. Jag och goaste Sara köpte Ben and Jerrys och såg det bästa som Sverige har att erbjuda i filmväg. Smala Sussi, Guds gåva till mänskligheten. Finner inga ord. Den är bra helt enkelt. Jäkligt bra. Tror jag dömer människor efter om de gillar den eller inte, det är mindre bra.

Jag och godingen sa det att vi sällan ser film och kan på så vis sällan delta i filmdiskussioner som så ofta dyker upp. Vi är dåliga på klassiker men bra på dem ingen sett. Dem ingen pratar om men som förtjänar det mest vackra. 

En av filmerna som är värd det vackra är Eternal Sunshine of the Spotless Mind. Den är fin, och bra. Det är allt för länge sedan jag såg den. Och det är allt för få som sett den. Se den!

Degens tipps Dagens tipps, challalallalala, dagens tipps!



Kommentarer
Postat av: Peter

Den ska jag se!

2011-02-16 @ 00:20:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0