vet var jag trivs

Jag vet precis. Vet hur det ska vara för att jag ska känna att det här, det är jag. Ikväll var en sådan kväll. Njöt av att få vara jag i en familj tillsammans med familjens vänner. En kväll då jag kände att jag var lycklig över att vara där jag var. Vi har pratat om liv och död och allt där emellan. Pratat framtid och mints, mints tillbaka.

Det har hittats en inspelning. En inspelning på en låt med röst. Hon spelade den för mig här om dagen men jag orkade inte. Det gjorde ont. Ont att åter igen få känna det obegripliga. För det är väl så, något så oklart som döden är för svårt för människan att förstå. för svårt för mig att förstå.

Ikväll har varit en fin kväll där saknaden låg och grodde, på ett lugnt och vackert vis. Jag tänker somna med låten med röst på repit, och med det fylla igen kvällens tomrum. Ikväll får det göra ont. Det är fint att få minnas.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0