Avslut på påsk

Valborg blev trevlig och skön, konstaterade vi likt två tanter efteråt.
Den bara var, utan ansträngning och kaos. Fint helt enkelt.
Trots det lugna blev det en sen natt. Prata är vi bra på, jag och finaste tjejen i stan.
Nattprat är bland det mest mysiga jag vet och det tar aldrig riktigt slut.
Det ena föder det andra och plötsligt är klockan morgon.
När jag kom hem imorse möttes jag av min favorittjej.
Guddottern var på besök. Fina fina Maja.
Hon säger mitt namn, tar mig i handen, ber mig om hjälp
och vinkar lite extra åt just mig när det sedan är dags att säga hejdå.
Tycker om så det gör ont.
 

Så var även det påsklovet förbi. Sjukt. Nu börjas det. Det jag så länge fruktat. På onsdag åker vi för första gången och fler lär det bli. Psyket jävlas med mig som vanligt och jag försöker lära mig att tänka positivt.
Jag gör verkligen det. Men det är svårt. Så jäkla svårt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0