Ett huvud som söker lösning

Känslor hon känner igen. 
Känslor hon vill göra något av, för stanna kvar innanför bröstet kan de inte.
Blir frustrerad och snubblar på ord, får högre puls och stora ögon.
Ett huvud som vill förstå. Ett hjärta som vill få dem att förstå.
Efter storm i knopp och själ är hon trött.
Vill ställa sig på brotorgets mitt och dela ut kramar.
Kramar till behövande.
 
För det måste vara det som saknas.
 
Grunden till hat måste vara bristen på kärlek.
Hon vill krama om och tala om att även dem är välkomna in i vårt mångkulturella samhälle.
Krama om tills hat och rädsla runnit ur.
Krama om tills hjärtan tinats.
Krama om tills ögon öppnats.
 
vill inte avsky, orkar inte,
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

har läst så hjärnan gått sönder och kommer inte fram till något vettigt varför människor som liknande är med helt och hållet. förtvivlad blir man. men lika mycket som dem vill att jag ska ändra mig vill jag. går liksom inte. frustration till massa procent. uscha och fy. önskar jag kunde vara där och skaka in verkligheten i dem.

2012-07-19 @ 02:18:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0